Brook Preloader
Multipurposes

Különleges ügyfelünk, Magyarország egyik legmeghatározóbb saláta gyártója, a K&K Family üzemében jártunk, ahol Kemény Kristóffal, a családi vállalkozás tulajdonosával arról beszélgettünk, hogyan kerültek a salátakeverékek a családi házuk garázsából az ország legnépszerűbb áruházainak polcaira. Hisz történetük egész kicsiben indult, és cégük továbbra is dinamikusan fejlődik.

Kristóf videónkban mesél arról, hogy vállalkozásukat 2003-ban alapították, és édesanyjával először a családi házuk garázsában kezdték el a zöldségek feldolgozását. Mára már az Európai Unió több országába is exportálják termékeiket, és Magyarországon a népszerű szupermarketek polcain is jelen vannak. Sikerük titkát abban látják, hogy vállalkozásuk a dinamikus növekedés ellenére is megőrizte családias, közvetlen jellegét, aminek köszönhetően a már megszokott minőséget, valamint a zöldségek gondos összeválogatását garantálni tudják.

Jelenleg használt üzemük, ahol a tárolás és az előkészítés is egyaránt zajlik, 3500 négyzetméteren terül el a Budapesttől 24 km-re található Tök községében. A zöldségek minőségének megőrzése érdekében a hűtőházként is szolgáló üzem megfelelő hűtése kiemelten fontos. A salátakeverékek hozzávalóinak 2 és 4 fok közötti hőmérsékletre van szükségük, árulta el Kristóf, de az üzem egész területén sincs 8-10 foknál több.

Egyedülálló csomagolás

A K&K Family egyik termékcsaládjának az Árven Garden csomagolásáról is beszélgettünk Kristóffal, aki elmesélte, hogyan rukkoltak elő a csomagolás kreatív megjelenésével. Az Árven Garden Kristóf lányáról, Árvenről kapta a nevét, akinek úgy szeretett volna kedveskedni a család, hogy a kislány ízlése által megkomponált salátakeveréket róla elnevezve dobják piacra. Árven arca a csomagolásra is rákerült, és az egyedi grafikai tervezésnek köszönhetően haja a csomagban lévő friss salátának színeiben tündököl, így köszön vissza vásárlóinak a boltok polcairól.

Kristóf a különleges megjelenés mellett a digitális nyomtatással létrehozott csomagolást is a siker egyik kulcsának könyveli el. A SIPOSPACK és az iPrint digitális nyomdájában először a csomagolás próbanyomatait készítettek el, hogy lássák, milyen grafikai módosítások végrehajtására van még szükség, így elkerülvén azt, hogy egy előre nem látott tervezési hiba miatt több ezer csomagolás kerüljön kinyomtatásra. Kristóf szerint a digitális nyomtatás az értékesítésben is nagy segítségükre volt, hisz pár darab csomagolás elkészítése után egyből lehetőségük nyílt arra, hogy a disztribútorok előtt prezentálják terméküket, ami nagyban megkönnyítette és felgyorsította a polcokra kerülés folyamatát.

A csomagolás egy másik különlegessége, hogy lézer-perforáció segítségével került lezárásra a fólia. Erre a speciális perforációra azért van szükség, hogy a zöldségek kifelé történő szellőzése biztosított legyen, ezáltal megnövelve a termékek szavatossági idejét.

A teljes interjút Kristóffal az alábbi videóban láthatjátok:

Ha szeretnél további inspirációt nyerni ahhoz, hogy milyen csomagolást válassz termékednek, kövesd Facebook és Instagram oldalunkat is.